A kötelező szervizek
Karbantartási sémákat adnak meg a gyártók, hogy az autók műszaki állapota mindíg kitűnő legyen.
A gumikon kívül más karbantartási munkákat is igényel egy autó, hogy elkerülhessük a váratlan lerobbanás miatti káoszt és kellemetlenségeket. Egy autó sokáig üzemelhet jól és hiba nélkül, hosszú éveken keresztül könnyítheti meg a tulajdonosa életét, de csak akkor, ha megfelelően bánnak vele, és odafigyelnek arra, hogy az állapotát fenntartsák. Számos eljárás létezik, ami ezt szolgálja, ilyen például az olajcsere is, mely a motor zavartalan működéséhez elengedhetetlen.
A mai autók bonyolult és érzékeny komplex rendszerek, amelyekhez a gyártók fontos és pontos karbantartási sémákat írnak elő.
A márkaszervizek ezeket megkapják, szerelőik oktatásokon vesznek részt, amiken elsajátíthatják a megfelelő fogásokat. Bizonyos autók esetében a gyárak akár 30 ezer kilométeres csereperiódust is előírhatnak, ez azonban nem feltétlenül kell, hogy szentírás legyen: öregebb autóknál érdemes lehet 10-30 százalékkal csökkenteni ezt a periódust, egy 150 ezer kilométert futott kocsi motorja már nem olyan állapotban van, mint újkorában, nem biztos, hogy ugyanannyit bír az évek múlásával, mint amikor megvettük.
Érdemes az átvizsgálásokkal megelőzni a bajt és nem megvárni míg a kopó alkatrészek teljesen elhasználódnak és más nagyobb kért okoznak a jármű egyéb alkatrészeiben.
Pl. a fékbtétek ha elkopnak a féktárcsa is károsodhat.