A gumi is befolyásolja a biztonságot
Nem egy embernek okoz gondot az évszakokhoz kötött gumicsere. Télen és nyáron célszerű más összetételű abroncsot választani a különböző időjárási viszonyok miatt.
Télen puhább gumira van szükség, hogy jobban tapadjon, nyáron viszont a melegben a keményebb összetételű az ideális. A kerékcsere azonban nem mindig könnyű feladat, szakszerű elvégzése érdekében pedig ajánlott szakemberhez fordulni, hiszen a biztonságos autózásban a gumik igen nagy szerepet kapnak: ezek biztosítják a gépjármű kapcsolatát az úttal, ezért a gumik állapota alapvetően befolyásolja a kocsiban ülők biztonságát.
A törvény által előírt profilmélység 1,6 milliméter, de 2 milliméter alatt a gumik már egyre kevésbé tudják ellátni feladatukat. A javasolt profilméret nyári gumi esetén minimum 3 milliméter, téli gumi esetén minimum 4 milliméter. Kopott gumival, főleg vizes úton nagymértékben megnő a fékút és romlik az autó irányíthatósága. Használat során elforduló külső behatások, ütések megváltoztathatják az abroncs és a keréktárcsa tömegeloszlását, ami által romlik a kerék és az út közötti kapcsolat. Ennek megelőzéseként ajánlott minden 15 ezer kilométer után centríroztatni a kerekeket.
A kiegyensúlyozatlan abroncs egy bizonyos sebesség felett a jármű rázkódását okozza. Ez pedig az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopásához vezet, emellett, a jármű felfüggesztésének szükségtelen kopását is eredményezi. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát ezért a rezgés első jeleinek megjelenésekor ellenőrizni kell.